Mamasté - Zwangerschapsyoga en Yoga voor Mama's vanaf januari 2019

21-12-2018

Zwangerschapsyoga
Geef je graag extra zorg en aandacht aan je lichaam tijdens je zwangerschap? Wil je graag bewust bewegen en ontspannen in elk stadium van de zwangerschap? Misschien is zwangerschapsyoga dan iets voor jou!

Tijdens de lessen staat het bewust worden van je eigen lichaam en van het baby'tje in je buik centraal. Leer spanningen in geheel het lichaam op te merken en te verminderen door yoga. De houdingen houden het zwangere lichaam krachtig én soepel. Ideaal als voorbereiding op de geboorte van je kindje !

Je leert in de lessen niet alleen yogahoudingen voor je zwangere lichaam, je leert ook te ontspannen en ademhalingsoefeningen te doen die je kunnen helpen in de verdere stadia van je zwangerschap, arbeid en bevalling. Dit alles op een zeer functionele (en niet zweverige) manier.

Postnatale Yoga
Ook na je zwangerschap verdient je lichaam de nodige aandacht. In een tijd waarin ontzettend veel van je gevraagd wordt, nodig ik jullie uit om samen van yoga te genieten. Dit met een persoonlijke aanpak in kleine groepjes met aandacht voor elke mama.

Postnatale yoga kan je helpen om jouw lichaam te versterken. Dit met specifieke aandacht voor je bekkenbodem-, buik- en rugspieren. Kersverse mama's ondervinden vaak last van pijn aan de rug, schouders en/ of nek door het tillen van de baby, zwaardere borsten en/of een verkeerde houding. Aandacht gaat uiteraard ook naar een mooie lichaamshouding die er preventief voor zorgt dat je minder pijn ervaart.

De focus ligt niet enkel op het versterken van je lichaam en je lichaamshouding. Je lichaam (opnieuw) leren ontspannen is even belangrijk. Dit met specifieke aandacht voor het ontspannen van schouders, rug en nek. We proberen niet alleen het lichaam te ontspannen, ook willen we de gedachtenmolen even vertragen o.a. door meditatie en ademhaling.

Laat moeten achterwege en ervaar een moment voor jezelf zonder enige prestatiedrang.

Klik hier voor data en prijzen.