Massages

Babymassage

Het masseren van je baby heeft vele positieve effecten. Het geeft je baby een warm, veilig en geruststellend gevoel. Het kan ook helpen bij bepaalde kwaaltjes zoals constipatie of darmkrampen. En uiteraard is het ook een leuk onderonsje!

- groep: maximaal 5 baby's
- duur: 3 lessen van 1 uur
- benodigdheden: 2 handdoeken/tetradoeken

Meer info en inschrijven

Zwangerschapsmassage

Wil je eens totaal ontspannen tijdens je zwangerschap? Heb je last van zwangerschapskwaaltjes? Twijfel niet en geniet van een zalige professionele zwangerschapsmassage!
In een korte periode verandert het lichaam tijdens de zwangerschap, wat voor ongemak kan zorgen. En ook ons hoofd staat vaak niet stil. Zwangerschapsmassage is zowel goed bij pijnverlichting (onderrug, nek, schouders) alsook een momentje van pure ontspanning en verwennerij. Even alles vergeten en de batterijen weer opladen.

Voor jou een aantal voordelen opgesomd:
- versterkt het immuunsysteem,
- versterkt band tussen mama en baby,
- beter slapen,
- soepelere, gevoede huid (minder striemen!),
- minder stress, piekeren,
- snellere afbraak van afvalstoffen door stimuleren van je bloedcirculatie en je lymfestelsel,
- verlichting bij spataders.
Kortom, massage geeft zowel een fysieke als een mentale boost!

De massage wordt in onze praktijk gegeven door een professionele masseur, Mirte Van Haver. Ze informeert eerst naar je zwangerschap en eventuele complicaties/kwaaltjes. De massage wordt gegeven in zijligging met zwangerschapskussen, zodat jij en je baby'tje comfortabel kunnen genieten.

Tot en met december is het niet mogelijk om massages te boeken wegens bevallingsrust.

Maak een afspraak via mirte.vanhaver@gmail.com

Massage voor Mama's

Wil je eens totaal ontspannen? Even een momentje voor jezelf van stilte en rust én bijzondere aandacht voor je lichaam ? Twijfel niet en geniet van een zalige, professionele en ontspannende massage voor mama's !
Wanneer je mama wordt, verandert je leven vaak ingrijpend en wordt tijd voor jezelf schaars. Misschien hunkert je lichaam naar slaap en ook je hoofd staat niet stil. Mama-massage is zowel goed bij pijnverlichting (onderrug, nek, schouders) alsook een momentje van pure ontspanning en verwennerij. Even alles vergeten en de batterijen weer opladen.

Voor jou een aantal voordelen opgesomd:
- een massage boost het immuunsysteem,
- je zal beter inslapen en doorslapen (doei, vermoeidheid!),
- je hebt minder stress, minder gepieker,
- je verbetert de huidconditie,
- vermindert gevoelens van angst en depressie.

Kortom, massage geeft zowel een fysieke als een mentale boost!

De massage wordt gegeven in onze praktijk door een professionele masseur, Mirte Van Haver., en kan zowel in zijlig met zwangerschapskussen (handig als je borstvoeding geeft), als in buik-en ruglig.

Tot en met december is het niet mogelijk om massages te boeken wegens bevallingsrust. 

Maak een afspraak via mirte.vanhaver@gmail.com

Yoga

Zwangerschapsyoga

Geef je graag extra zorg en aandacht aan je lichaam tijdens je zwangerschap? Wil je graag bewust bewegen en ontspannen in elk stadium van de zwangerschap? Misschien is zwangerschapsyoga dan iets voor jou!

Tijdens de lessen staat het bewust worden van je eigen lichaam en van het baby'tje in je buik centraal. Leer spanningen in geheel het lichaam op te merken en te verminderen door yoga. De houdingen houden het zwangere lichaam krachtig én soepel. Ideaal als voorbereiding op de geboorte van je kindje !

Je leert in de lessen niet alleen yogahoudingen voor je zwangere lichaam, je leert ook te ontspannen en ademhalingsoefeningen te doen die je kunnen helpen in de verdere stadia van je zwangerschap, arbeid en bevalling. Dit alles op een zeer functionele (en niet zweverige) manier.

Meer info en inschrijven  

Yoga voor Mama's

Ook na je zwangerschap verdient je lichaam de nodige aandacht. In een tijd waarin ontzettend veel van je gevraagd wordt, nodig ik jullie uit om samen van yoga te genieten. Dit met een persoonlijke aanpak in kleine groepjes met aandacht voor elke mama.

Postnatale yoga kan je helpen om jouw lichaam te versterken. Dit met specifieke aandacht voor je bekkenbodem-, buik- en rugspieren. Kersverse mama's ondervinden vaak last van pijn aan de rug, schouders en/ of nek door het tillen van de baby, zwaardere borsten en/of een verkeerde houding. Aandacht gaat uiteraard ook naar een mooie lichaamshouding die er preventief voor zorgt dat je minder pijn ervaart.

De focus ligt niet enkel op het versterken van je lichaam en je lichaamshouding. Je lichaam (opnieuw) leren ontspannen is even belangrijk. Dit met specifieke aandacht voor het ontspannen van schouders, rug en nek. We proberen niet alleen het lichaam te ontspannen, ook willen we de gedachtenmolen even vertragen o.a. door meditatie en ademhaling.

Laat 'moeten' achterwege en ervaar een moment voor jezelf zonder enige prestatiedrang.

Meer info en inschrijven